Маржът на печалбата на германската автомобилна група Volkswagen AG достига горния край на целевия диапазон през 2022 г. – 8,1%, като продажбите и приходите изпреварват нивата за 2021 г. въпреки сътресенията във веригите на доставка, съобщава Ройтерс.
Печалбата в размер на 22,5 млрд. евро за миналата година попада в горния край на целевия диапазон на компанията от 7 до 8,5%, поставен през март. Междувременно приходите от продажби достигат 279 млрд. евро в сравнение с 250,2 млрд. евро година по-рано.
Все пак нетният паричен поток достига едва около 5 млрд. евро, изоставайки от отчетените през 2021 г. 8,6 млрд. евро, за което компанията обвини проблемите във веригата на доставки, които увеличиха инвентара на Volkswagen от недовършени коли поради недостига на компоненти.
„Текущите планове за 2023 г. предполагат, че това увеличение на оборотния капитал в края на 2022 г. до голяма степен ще се обърне през годината“, изтъква компанията.
Доставките на Volkswagen Group се увеличават с 12% през втората половина на 2022 г., но това не успява да компенсира голямото понижение през първото полугодие. Така за цялата година групата отчита най-ниските нива на доставки от над десетилетие, тъй като анти-Covid мерките в Китай и войната в Украйна оказаха негативно влияние върху веригите на доставки.
Главният финансов директор на групата Арно Антлиц заяви през октомври, че автомобилният производител има 150 хил. недовършени превозни средства в инвентара си и се запасява с доставки на части, за да се предпази от по-нататъшен недостиг, повишавайки цените и намалявайки разходите, за да компенсира по-слабите продажби.
Американският конкурент Ford Motor Co. се оправда за спада на тримесечната печалба с проблемите при доставките на части, включително с продължаващата липса на чипове, което води до по-ниски от очакваните обеми, като прогнозира по-ниска печалба преди такси и данъци за 2023 г.
През януари Volkswagen предупреди, че перспективите за 2023 г. остават замъглени заради очакванията за рецесия и продължаващия недостиг на компоненти. Групата отново остана на второ място при глобалните продажби на леки коли през миналата година, отстъпвайки на японския концерн Toyota Motor Corp.
През 2022 г. Volkswagen успя да достави 8 262 800 превозни средства, което представлява спад от 7% спрямо обемите през 2021 г. В същото време Toyota обяви, че е продала около 10,5 млн. превозни средства по света.


Манчестър Сити спечели гостуването си на Реал Мадрид
Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
35 пияни и дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Криптотърговците търсят допълнителна защита, тъй като отвличанията растат
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Църквата чества Свети Даниил
Парламентът гласува вота на недоверие към правителството днес
Промени в градския транспорт в София заради строежа на метрото
Буря потопи Газа, отнесе палатките